Den kortaste av dem alla

1km morgonpromenad fick jag ihop. Jubel och fanfarer. Löjligt kort. Men vet ni då man vaknar och känner hur halsen är svullen och gör ont och näsan är igen täppt. Kroppen formligen skriker NEJ. Och trots att knoppen nog noterat den hårda vinden som viner i knutarna och kroppens mindre braiga tillstånd så säger den ändå: men kom igen, du klarar det, bara en kort bit, det tar ju inte ens en halvtimme. Ibland önskar jag att min knopp inte var så bra på att övertala min kropp som den faktiskt är.

Så ja, klädde på mig och gick ut, och kände efter en stund att det här går inte. Benen orkade inte och huvudet var tungt. Så jag svängde om. Hoppas på bättre lycka ikväll, och så hoppas jag på att den här förkylningen inte bryter ut heller.


Nu sitter jag istället med min frukost, ett semi löskokt ägg (det perfekt kokade ägget faktiskt, då en lite yttredel av gulan hunnit bli hårdkokt och resten är sådär mjukt och geggigt typ.), grekisk jogurt med hallon och frön, och så en stor kopp te på det.

Kommentarer
Postat av: Carro

Nemen fy - VILA säger jag till dig, som jag själv sa till mig själv också! hehe.



Ja, visst är den snygg!!!! synd att den kostar så jäkla mkt. Det har jag fan aldrig lagt på ett och samma plagg. inte ens mina vinterjackor har någonsin kostat över 1500kr. halva priset liksom. hehe

2012-01-13 @ 08:22:17
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Tone

Ja visst blir man! Det är så himla gott :)

2012-01-13 @ 10:24:29
URL: http://foodloveandphotography.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0