Tisdagssimningen

Igår jade jag ju tänkt kombinera min tisdagssimning med lite tisdasgymmande, men det blev inte av. Orsaker?
1. Helt sjukt med träningsvärk i lår och rumpa - fast jag ändå hade tänkt köra överkropp
2. Frös som fan (riktigt sådär ända in i märgen) och mådde så otroligt illa så jag inte visste hur jag överhuvudtaget skulle kunna gå in i simhallen.

Nåväl. Stod en lång stund under en varm dusch före jag vågade mig ut i bassaängen. Tänkte att bara jag klarar 10 längder (alltså 250m) så är jag nöjd. Nå, dök ner i bassängen och satte av i en ganska så hygglig fart. Kryssade mellan pensionärerna som flöt på i snigeltakt och pressade på ordentligt. Hjärtat jobbade kan jag säga. Och det kändes bra. Så jag drog till med 26 längder. Sen hade jag inte så mycket tid kvar, och jag ville verkligen hinna njuta av värmen i bastun också, ja och så var det fullt av flytande pensionärer att kryssa mellan. Så då gick jag. 20 minuter tog det mig att simma 650m. Lite irriterande att jag inte ens kunde klämma till lite extra så att jag skulle kommit upp i 700, eller helst simmat den där kilometern. Men jag är nöjd i alla fall!

Och efter bastu och en varm dusch kände jag inte av träningsvärken så mycket heller. Fast lite finns den nog kvar idag i alla fall.
Det blev alltså inte till att få till några minuter eller reps till min lilla utmaning heller, men det ska jag ta itu med nu.
Hade tänkt gå på förmiddagspromenad, för solen sken från en klarblå himmel då jag åt frukost, men nu pendlar den bakom några moln. Men det blir i alla fall lite plankan, lite stålmannen, lite knäböj och utfall och sen en promenad.

I ♥ sovmorgon! Och simning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0