Det blev en PW i alla fall!

Kom hem och var helt slut, kämpade hela hemvägen med att hålla ögonen öppna och tänkte att nej det blir nog ingen träning idag.

Fixade mat och lite annat. Satt och trögade i soffan. Men så surfade jag in på nån träningsblogg (ny för mig - adress kommer sen!) och läste följande: den bästa träningen är den som blir av då du är som minst motiverad. Alltså. Hur bra. Det här gjorde att jag sparkade upp mig ur soffan kl 21.15 för att gå ut på powerwalk. Trots att jag var trött. Och nu känner jag att jag kommer kunna sova som en prinsessa efter det här! Det är så sant! Man blir så otroligt nöjd efter ett avklart pass som man inte varit motiverad och peppad till.

Helt underbart skönt, fast det är inte så lätt att powerwalka i blixthalka, men det gick det också! Kommer antagligen vara öm i benen imorgon då jag gått och spänt mig.



Bra fart hade jag på i alla fall, då jag avverkade 3 km på 25 minuter. Tog ut svängarna extra och istället för att ta den kortaste vägen i många korsningar gick jag omvägar. För så skönt var det. -1° och dimma. Bara jag och några bilar.


Imorgon skulle jag gärna vilja avverka 7km eller så. Men det betyder att det måste bli en tidig morgonjogg, och det är jag ju egentligen ingen höjdare på. Men det får så lov att bli ett försök om jag vill regga kilometrar i Novemberutmaningen överhuvudtaget imorgon. Ska dessutom bort över helgen så på lördag blir det ingen träning, men på söndag är jag med igen. Fast då blir det zumba så då vet jag inte om jag får till några kilometrar före eller efter, men å andra sidan vill jag nog få till några kilometrar efter några timmar i bil!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0