Stå stadigt i stormen

Har tränat styrka igen. Allt för att stå så stadigt som möjligt i stomen ni vet.

20 minuter blev. Kort, men mycket effektivt.

Hade tänkt köra 25-30 min, men efter 20 såg jag så mycket stjärnor och fläckar (ni vet såna som man ser då nån tagit foto med blixt) att jag tänkte det var bäst att lägga av.

Hann i alla fall med följande:

4* KB set med 15 svingar, 12 marklyft, 9 knäböj och 6 armpressar/arm
15* sidolyft, böjde mig ner till sidan med KBn i handen och lyfte upp - en riktig killer för lovehandles:en
Plankan på pilatesboll, både rakt och till sidorna
15*2 Ben/rumplyft på boll: sätt fötterna på bollen och lyft upp rumpan så att kroppen bildar en diagonal

Tror det var alla. Som sagt 20 minuter, knappt några pauser alls.

Några väldigt effektiva övningar måste jag säga. Benen var riktigt slutköra på slutet, och det känns nog i armarna också!

18 pass kvar till 2012!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0