Cykling

Igår hade jag tänkt cykla till sommarstugan, men så blev det så att vi måste köra iväg med 2 bilar, för att föra en bil till min morbror. Så tja, då slängde vi in cykeln i bakluckan istället och så fick jag cykla från min morbror istället.

Först passade jag dock på att ladda med fika hos mormor och morfar ;)

Hoppade på cykel och trampade iväg i solskenet. Det blåste ganska mycket, och jag glömde sätta på pulsmätaren direkt från början, så jag missade kanske 3 minuter. Men sammanlagt blev det 11km jämnt. Snittpuls låg på 148 och max på 175. 190kcal gjorde jag av med. 29 minuter trampade jag.


Ganska nöjd är jag, men nöjdare hade jag ju varit om jag hade cyklat hela vägen. Då hade det blivit 25,8km. Men hej, man kan inte få allt!

Blev också ett snabbdopp i havet igår, men ingen riktig simning det var det allt för kallt för!



Jag har börjat gilla cykling mer och mer. Önskar bara man kunde mäta sträckor med Nike+!

Hade tänkt cykla hem hela vägen idag, vilket skulle gett en bra slutsumma på denna veckas kilometerutmaning, men tyvärr regnade det tidigare idag då vi ville hem, och eftersom solen sken och det var varmt sommarväder igår var jag inte utrustad för hösten. Men å andra sidan så har pappa nu fixat min "nya" cykel som jag fick i present i fjol, och den är bättre för långa sträckor (även om den andra helt vanliga cykeln med korg är praktiskt och så, så föredrar jag den mera sportiga nya cykeln då jag kör cykling som träning och inte bara som transport), så kanske jag får till en tur idag. Solen skiner för tillfället så jag borde ju passa på. Ska fråga om pappsen har en extra cykelmätare samtidigt. Kan ju vara kul att kolla upp annanstans än på Eniro hur långt man trampat!

Kommentarer
Postat av: Carro

Du kanske kan mäta sträckan på din iphone med nike +, om du har nån? hm.. för den använder ju gps... (har inet testat själv)

2011-08-21 @ 16:54:29
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0