21, 6 km

Skrev ju tidigare att jag var Fit For Fight för augustiutmaningen den här veckan. Och det är jag verkligen.

Inleder starkt med 21,6km cykling idag.

Solen sken så jag ringde en kompis och bjöd över mig själv på te. Vägen dit gick bra, medvind, lite småmolningt med solen som kikade fram ibland. Blev lite småsvettig med tog det lungt med tanke på förra veckans sjukdom. Efter en smörgås, lite te och prat och skratt med en fin vän var det dags att cykla hemåt.

Nu var det dags för en envis och stark motvind. Dessutom var himlen full av mörka regntunga moln. Jag trampade på och kämpade en del samtidigt som jag försökte övertala mig själv att ta det lilla lugna. Jag hade ju inte bråttom. Bara det inte skulle börja regna. Dryga halvtimmen tog det mig i alla fall. Svettig och glad med rosiga kinder.

Nu ska jag äta pannkakor till kvällsmål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0