Pinterest tips

 

Hittade detta tips på Pinterest. Hur man kan fixa en nagel som gått av där i kanten, utan att klippa av den. Lätt som en plätt. Töm en tepåse och klipp bort en bit (jag har alldeles för stor bit här! Lite dåligt ögonmått idag). Applicera ett base coat och sätt på biten medan lacket ännu är vått. Måla ett färgat lack över. Tycker det ser riktigt bra ut! Visst, för stor bit och lite syns den ju igenom, men då har jag också bara kört ett lager lack. Lite mera där i kanten. Fick till en bubbla i tepåsen också, men det stör inte såå mycket. Riktigt bra tips! Hoppas nageln växer ihop igen. För övrigt tror jag det är bra om man hade lite mjukare tepåsar, min var hemskt papprig. Kanske måste testa med en Clipper tepåse nästa gång!

 

Dagens klant: att sätta base coat som top coat. Tog fel på flaskan. Shit happens.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0