Jordnötssmörsjoggi

Experimenterar lite. Turkisk jogurt + honung + lite jordnötssmör. Blanda. Ät. Det blir faktiskt riktigt gott! Och jag gillar egentligen inte ens jordnötssmör. Men man måste lära sig!

På fitnessguru.se lärde jag mig lite om de positiva effekterna:

Jordnötssmör är ett livsmedel med många användningsområden och positiva hälsoeffekter. Det höga innehållet av protein och fett gör det till ett enastående tillskott om du vill få i dig mera kalorier. Den mättande effekten gör det även passande för dig som vill äta minder men fortfarande känna dig mätt, t.ex. på diet.

+ Hög halt fibrer och antioxidanter
+ Innehåller nyttiga fetter för en normal hormonproduktionen
+ Hög halt av aminosyran leucin
+ Hög halt reservatrol

Burken jag köpte innehåller 100% jordnötter och inget annat. Mycket bra! Ännu bättre om den hade varit ekologisk, men det får bli till nästa gång istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0