Den där löprundan, och lite om Nike +

Var ute på löprunda i förrgår (i går hade jag en sjuhelsikes huvudvärk hela dagen, så jag körde vila). Hade skyhöga förväntningar då det var första rundan på längelängelänge. Men tja. Alltså jag blev ju lite besviken. För att min kondis inte var lika bra som förut, för att mitt humör svängde upp och ner, för att telefonen ringde mitt i och jag blev supersur och stressad, för att knät gjorde lite ont, för att benhinnorna tog fast och värkte, för att det helt enkelt inte blev som jag ville.
 
 
Men halvvägs svängde humöret och allt kändes på topp igen! Så hade jag i alla fall avverkat 5km löpandes.
 

Ja, men sen var det den nya Nike+. Jag kommer inte åt att logga in via datorn ännu, men appen är i alla fall ny och uppdaterad (till skillnad från blogg.se's app - bitter bloggare här hej!) och jag gillar den!

Fräscht utseende, lätt navigerad.
 
 
Just här var jag ute på PW, och appen/GPSen klantade nog till det lite. Eller tja, missade att mäta hela sträckan i alla fall, men sånt kan ju hända. Men såhär ser i alla fall summeringen av en runda ut.
 
 
Så här såg det alltså ut för nån dag sen. Det som är gult ska man försöka hålla grönt, så att du alltså håller dig någorlunda inom samma snittkilometrar som du sprungit de senaste 5 gångerna. Det här var min första pw på länge, och som ni ser är den gul eftersom den inte riktigt mäter sig med mina 5 och 10km löorundor från tidigare.
 
Jag gillar också att det direkt på första sidan syns hur många gånger du sprungit och snitttiden på alla rundor. Skulle man bara springa med den skulle ju snitttiden vara lite bättre, men nu powerwalkar jag ju också med den, så det drar ju ner lite. Uppe i högra hörnet ser ni alltså run knappen, den trycker man på för att starta en ny runda - och vill man nu välja hur många kilometrar man har som mål väljer man direkt att slå förra rundan, om du inte väljer att springa mindre då..
 
 
Här ser man en lista på längsta, snabbaste loppen osv. Och ja, jag är inte så snabb som det ser ut. Har glömt på appen nångång då jag hoppat i bilen och kört hem, därav snabba kilometertider.
 
 
 
 
Sen gillar jag detta som är nytt! Du svänger telefonen och vips kommer dessa tabeller fram. För en tabellnörd som mig är detta perfekt! Som ni ser har det gått bättre ibland och inte så bra ibland.
De kilometrar som syns nere i hörnet är de jag avverkat tillsammans med iPhonen, antar jag. Eftersom jag ligger på 800 allt som allt så måste ju resten vara sånt jag avverkat med iPoden. Eller har nån några bättre funderingar? Isåfall har det ju gått riktigt bra med iPhonen, 454km sen nyår är ju inte helt fy skam heller!
 
Som ni ser har juni inte gått så bra. Inte konstigt med tanke på att jag varit sjuk och att jag dansade mycket som tog tid från löpningen. Medan maj och mars tydligen gick riktigt bra! Hur irriterande förresten att jag inte kom upp i 100 under maj? Nu har jag lite att jobba med, för ni kanske kommer ihåg att jag sa att jag ska upp i 1000km före jag åker till NY?! Nåja, nu är jag uppe i 897,7km. 900km ska jag definitivt upp i idag - who cares att det regnar liksom. Men sen har jag hela 13 dagar (idag inräknat) på mig att nå 1000 km. Det ger ett dagssnitt på 7,8km. Ganska mycket med andra ord. Och jag kommer ju inte springa varje dag heller. Så ger jag mig själv 10 dagar betyder det att jag måste snitta 10,23km på de dagarna. Hmm. Det kan bli tight. Men har jag bestämt mig så har jag bestämt mig. No problem. Jag har ju semester!
 
Nu ska jag städa lite, bodyrocka lite och skriva om den där boken jag talade om här om dagen!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej !
Allt bra med dig ?


Jag ville bara tipsa om att man nu kan vara med och tävla i min blogg om en drömvinst från miinto.se. Alltså, du väljer själv vad du vill vinna och ojojoj vad det finns fina grejer att välja på både till tjejer och killar ;)


Titta in och tävla om du är sugen http://moonzanna.se/2012/june/tavla-om-din-dromvinst.html#comment

2012-06-27 @ 14:16:43
URL: http://moonzanna.se
Postat av: MADDISENJ

ser ut som ett bra program

2012-06-27 @ 19:28:25
URL: http://maddisenj.se
Postat av: Carro

Jag gillar den nya massor!!!! fast som sagt segt att man inte kommer in på datorn för jag har några rundor i min ipod med som jag vill kolla på :((

Glutentestet visade att jag inte var glutenintolerant iaf, så nu går vi på laktos! Hooooppas det är det.
Låter som en spännande bok! Tack för tipset!

2012-06-28 @ 15:38:32
URL: http://carolineannamarie.blogg.se
Postat av: AKA

Oj! Avancerat!

Sv: Och nu kom fiskarna in i bilden...

2012-06-28 @ 21:11:35
URL: http://akaontherun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0