Då så lite gör så mycket

Tog en lång, het dusch. Härremintid så underbart skönt.


Precis som varje sommar försöker jag avvänja håret från att bli tvättat för ofta. Det gör ju liksom inget att ha smutsigt hår då man bara ligger på soffan hemma.


Men nu, sitter jag här med rent och fräscht hår. Jag har sminkat mig, och klätt mig i långklänning. Ska på lunch med några kollegor. Tänk att lite mascara, en klänning och rent hår kan få en att känna sig som a million dollars. Nå. Nästan i alla fall.


Fast det var ju inte så ekologiskt att duscha hett i en halvtimme. Tur att vi inte betalar för vattnet!


PS. Förkylningen har inte lättat. Eller kanske lite. Men hostan hänger kvar. Vaknade 5 imorse och då var det nästan kört. Svårt att somna då man hostar lungorna ur sig.





Bilden har egentligen inget med inlägget att göra. Förutom att jag borde klippa håret, och jag är så sugen på en sån här frilla. Men så skulle jag ju inte orka locka håret varje morgon, och mitt är inte riktigt sådär självlockigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0