Vad tog det åt mig?

Jag har ju tidigare uttryckt min avsky för att städa och mitt hat mot dammsugaren. Men så plötsligt hände det. Jag fick fnatt.

Insåg att jag var tvungen att byta sängkläder, vägrade lägga mig och sova en natt till i dem vi hade i.
Sen skulle ju det damma, och planerna var att städa imorgon, men jag vill ju inte damma runt nåt extra då om jag har i rena sängkläder. Så då var det ju lika bra att torka damm också. Och torkade jag damm så ville jag ju ha ut mattorna och vädra. Så då kunde jag lika gärna dammsuga också.

Så då ställde jag till med en ordentlig städning mellan 8 och halv 10 på kvällen. Men så otroligt skönt att ha våttorkat alla ytor, dammsugit, dammat av mattor och sängkläder och att få lägga sig i fräscha, rena sängkläder inatt. Underbart! Blev riktigt svettig av att fara fram med dammtrasan och dammsugaren, ett andra träningspass blev det nästan.

Dessutom kastade jag ut de sista julsakerna, så imorgon ska bara lite nya gardiner upp så är jag klar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0