Rundan

 

5'56 var snabbaste, och 7'56 långsammaste. Ja ni ser ju ungefär var det har gått hur. Där mellan 7 och 11km hade vi bra flyt, där gick det snabbt. Långsammast var det i början och takten ökade stadigt där under första 5 kilometrarna. Vid 4-6,5km hade vi grym motvind och gassande sol. Där det gick som snabbast hade vi bara gassande sol. Vid 11,5 blev vi båda trötta i benen och fick känningar i knäna då vi mest sprang på asfalt, eftersom rundan som skulle gå på sandväg var för våt och lerig.

 

Men så otroligt härligt. Bästa sättet att umgås är ju att springa eller powerwalka, eller strosa. Bara man rör på sig. Och dryga 1 1/2 timme sol är ju inte heller helt fel! Läste på aftonbladet att solen över valborg kommer vara lika stark som den är i augusti, så då kan man ju tänka sig att den är det nu också. Att solen gassade så man trodde det var sommar och att det fortfarande är 10° i solen är ju också i sig fantastiskt.

 

Själv sprang jag i långa tunna tights, tunn löparjacka med en topp + sportBH under. Vågar inte chansa och springa i för lite kläder nu, utan sparar mig till senare. Tycker folk i allmänhet är lite snabba att klä av sig på våren, och våren brukar ju vara förrädisk då det gäller värme.

 

Invigde också mitt nya vätskebälte, som jag köpte tidigare idag. Riktigt bra måste jag säga, och skönt att kunna ta sig en slurk vatten under rundans gång!

 

 

 

På onsdag kör vi igen, men jag tror nog inte det blir så långt som 15 då. Men man vet ju inte, man kan ju hoppas!

 

Nu är dessutom en pizza i ugnen, så snart får jag hugga in. Till det tänker jag servera mig ett glas söndagsrött.

 


Kommentarer
Postat av: Carro

Hääääärligt! Gött jobbat!

2012-04-29 @ 19:49:14
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Carro

sv: nehe? sjukt att det kan ge så många olika symptom! Åh, hoppas jag får tid för den där gastroskopin snart så jag får det uppkollat :( fattar inte varför det ska dröja så länge :(



Ja, det var vekrligen roligt att dansa lite :D

2012-04-29 @ 21:40:14
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Annika Soulcityguide

Sv: Ja det gäller att sätta piff på sina proteindrinkar!

Bra sprunget idag :)

2012-04-29 @ 22:07:05
URL: http://soulcityguide.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0