Rundan idag

Det blev ingen styrketräning, för plötsligt blev jag sugen på att rasta löpdojjorna. Klädde på mig (lite för mycket - är så himla dålig på att få på mig lämplig mängd kläder) och stack iväg. Hade en runda utfunderad, men mitt i allt ändrade jag mig och testade en ny. Gissade på att den skulle bli typ 6-7 km, och ganska rätt hade, för 6,03 blev den! Har redan planer på hur jag ska utvidga den till 8-10km. Inte så kul att springa på "stora" vägen där långtradare dundrar förbi i 100, men det var bara 1km så det gick. Sista 3km var raksträcka så då passade jag på att köra lite fartlek. Satte av allt jag orkade och förvånades över superstarka ben som skulle kunnat pressa massor, om resten av kroppen varit med på noterna. Blev snabbt illamående och fick bränningar i magen, men med lugnare jogg emellan gick allt bra. 5 intervaller sprang jag ihop. Tiden blev inte den bästa, men helt okej med tanke på att jag bara sprang en gång förra veckan. Hoppas hinna med åtminstone 1 löppass till denna vecka, kanske fredag eller så. Får se hur benen mår imorgon också, om träningsvärken gett med sig, eller om intervallerna gjort det värre.


Kommentarer
Postat av: Carro

Gött jobbat! Det är så härligt när man känner att man kan köra på lite ändå!

2012-04-18 @ 12:36:22
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: keilia

Bra jobbat:D



Kolla gärna in min träningsblogg och få lite tips och inspiration:D

2012-04-18 @ 12:38:33
URL: http://fitforit.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0