Det bra valet vs. det inte så bra valet

Väckarklockan ringer 07.10. Masar mig ur sängen efter lite snoozande, äter frukost kring 7.30. Morgonmöte på jobbet en timme senare. 2 h klassundervisning. Slänger i mig en banan. Sticker iväg. 1h i simhallsbassängen med 20 ungar efteråt. Hinner inte äta lunch före. 12.50 tumlar jag ut ur simhallen och är vrålhungrig. Och trött. Hur kan man bli så trött av att simma? Nåväl, kör via butiken. Den som säljer absolut perfekta avokadon. Går lite bananas på fruktavdelningen. Köper 4 avokadon, en låda jordgubbar, en ask blåbär och en ask hallon. Driscoll's. Favoriten. Sen köper jag en grillad broiler till middag. Sen skiter det sig. Ser chokladen. Plockar åt mig en marabou mjölkchoklad. Går förbi glassdisken och plockar på mig en B&J. Betalar, sätter mig i bilen och öppnar chokladen. Snabbt var en rad borta. Och en halv till.

Nu har jag lunchat och vill verkligen inte ha varken choklad eller glass. Men varför lär man sig inte? Att hålla sig stark och bara gå förbi, eller att inte handla på tom mage som vrålar efter vad som helst som mättar. Lite.

Nåja, nån annan dag tar vi itu med sockret. Nu har jag ont i magen.


image description



The good choice.

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja varför gör man så .. jag känner igen mig!



= )

2012-04-16 @ 13:24:15
URL: http://mariasfavoriter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0