Varför gå när man kan springa?

Sådär för att citera coola Miranda.
Löprundan idag var så otroligt skön. Njöt i solen. Försökte supa in så mycket D-vitamin som möjligt av solen som sken och förstås fylla lungorna med krispigt fräsch höstluft.

Dagens pass gick ut på att känna av kroppen, låta den bestämma takten, inte hålla nån koll på tiden (bara lite på kilometrarna) och ja, helt enkelt njuta. Och njöt, det gjorde jag minnsann!



48 minuter blev det. 8,39km. Lite sådär ojämnt, försökte få till 8,5 men lämnade visst en liten bit från det. Nåväl, det gör inget. Hann dessutom klämma in lite backträning där vid 6km. Kom till en korsning där cykelvägen går under huvuvägen som en tunnel, den består av 3 förgreningar som alla består av små backar. En lite brantare än de andra två som sluttar mera. Sprang 2 gånger uppför den brantaste och 2 gånger uppför den nästbrantaste och sen en gång uppför den som sluttar mest, den som ledde hemåt. Det kändes i benen, och det var bra, för jag ville ge dem en liten utmaning efter att ha nött asfalt i 6km.

I början hade jag lite svårt att få benen att fungera, de ville inte riktigt hitta takten, men det gick bättre och bättre och då Nike+ tanten sa att jag hade sprungit 4km infann sig flytet. Benen pendlade på otroligt bra, andningen fungerade utmärkt och jag mådde helt superbra!

475kcal visar Nike+, 496 säger pulsklockan. Bra där, nästan likadant! 178 låg snittpulsen på, och max på 190. Mycket bättre än under det där långloppet då max låg på 201 och snitt nånstans där kring 190. Såhär ska det ju va!

Och ja, trots att jag inte gillar att nöta asfalt så var det så otroligt skönt! Sprang i dikeskanten så långt det gick, eftersom det är skönare för benen!



Nike+ Active bjuder på pepp.



MiniMe:n bjuder också på pepp!



I Active är jag i Rio fortfarande, men snart byter jag stad:




Nu då jag stretchat, duschat och njutit av en kanonmiddag i form av hemmagjord klyftpotatis, grisyttrefilé och sallad är jag nöjd för att ta helg och bara njuta av kvällen. Läsa lite, titta på film med sambon och bara mysa!


Kommentarer
Postat av: Carro

gött jobbat!

2011-09-24 @ 20:41:54
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Amanda

Känner igen mig i det där i början med att verkligen kunna njuta av en löprunda. Har precis lärt mig att tycka om löpning :) Underbart.

2011-09-25 @ 19:56:31
URL: http://mycketamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0