Som då man var barn

Då jag tittar på den här bilden som jag tog på sommarstugan för nån vecka sen så slängs jag direkt tillbaka till barndomen. Ni vet då man sprang runt med ett platsrör i handen och en näve rönnbär i den andra, satte in ett bär i munnen, satte röret till läpparna och blåste iväg bäret. Helst för att pricka nåt mål, eller för att skjuta så långt som möjligt.

Har ni skjutit rönnbär som barn?

Jag kommer ihåg då vi brukade skjuta rönnbär hos min kompis pappa. Han hade en bondgård med kor. Vi gjorde allt för att pricka korna. Skjöt rönnbär i rumpan på dem för att se om de reagerade. Men det gjorde dom ju inte.

Det var ju inte så snällt av oss. Men vi var små och tyckte det var kul. Fast då dem aldrig reagerade gav vi ju upp efter ca 5 minuter och sprang in i skogen och lekte istället. Det var mycket roligare. Det var dessutom jättefint i den skogen som gick runt deras hus.


Kommentarer
Postat av: Carro

Fin bild!



ja, det kanske det är ja! Hoppas det och hoppas att det fixar till sig så det inte är nåt fel med min ipod :(

2011-09-16 @ 12:23:52
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0