Långa mysiga söndasgfrukostar

I många bloggar kan man under helgerna skriva om långa mysiga söndagsfrukostar. I den här kan man inte det.

Min sambo är expert på korta, omysiga med effektiva frukostar, medan jag är en sån som gärna sitter länge och njuter och bara tar det lugnt. Här hos oss har sambon oftast ätit klart före jag ens brett min smörgås eller hällt upp jogurten. Ber jag honom sitta kvar sitter han bara och suckar, till den grad att jag inte orkar lyssna på honom och säger att det är lika bra att gå.

Fast vet ni det börjar gå bättre vid lunch och middag. Jag har försökt säga att hur ska vi nånsin kunna lära våra barn bordsvett om han stiger upp och går fastän andra är mitt i maten? (Såhär är det alltså då vi äter hemma hos hans familj också, han går och jag sitter kvar med familjen - men efter 5 år blir man ju van.).

Så ja, här är det mysiga helgfrukostar ensam som gäller.

Hur fungerar det hos er?

Kommentarer
Postat av: Malin I Form

Haha, här är det nog aldrig särskilt mysiga. Antingen står vi eller så sitter vi vid datorerna när vi äter ;p

2011-09-11 @ 12:20:41
URL: http://www.maliniform.com
Postat av: Carro

Men fy, det som är så mysigt med låååånga frukostar o mys i soffan med sin käresta! :) Det låter som han är lite rastlös ;)

2011-09-11 @ 13:41:56
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0