Frustrerande! Men hög på endorfiner i alla fall!

Var ute på en löprunda. Och vet ni. Hur otroligt frustrerande är det inte då det i övrigt går helt perfekt, men så är det nån liten onödig grej som krånglar?!

Jag menar, +16° (jag hade allt för mycket kläder - som vanligt, men det blåste så mycket tidigare så jag tänkte att jag tar på mig ordentligt. Men det blåste ju varmt!), en skön vind, benen som pendlar på som om de inte gjort annat, andningen som bara fungera. Och så orosmomentet. Eller irritationsmomentet kanske. Magen. Har haft lite småont i magen hela dagen och den har mullrat och bullrat. Och jag fick en brännande känsla, som halsbränna men nere i magsäcken, som ju gjorde mig riktigt illamående. Huga. Fick stanna flera gånger och bara stå och andas tills det värsta illamåendet gick över. Men då jag väl andats en stund och den värsta spyvågen gått över så gick det hur bra som helst igen! Så skönt. Hade en riktigt bra fart på kände jag.

Summa kardemumma blev det såhär:



Fast jag lyssnade inte alls på senast tillagda, utan på listan Bra musik, hade bara igång fel först. Enligt pulsklockan är medelpuls 133 (tack care andningspauserna antar jag) och max 190, -204kcal på den. Skulle vara kul att veta hur Nike+ räknar dedär kalorierna, då pulsklockan säger något annat. Men whatever, det är inte det som är det viktiga!

5,36km fick jag ihop. på 32 minuter. Helt okej, helt okej.
1km - 5.29
2km - 5.45
3km - 06.02
4km - 06.07
5km - 06.02


Inte några supersnabba kilometrar, men hej. Jag är nöjd i alla fall. För jag kände att min kropp vill så mycket nu. Och den fungerar. Benen hade mycket att ge ikväll, det var bara magen som inte ville ge mig nåt nöje av träningen. Fast nöje tog jag ut av träningen ändå, och nu mår jag som en prinsessa! Nyduschad och i myskläder ska jag stoppa i mig en banan och ett glas o'boy (gillar inte bara mjölk!) och sen ska jag krypa ner under täcket med en bok.



Gud så himla mycket jag gillar det här! Jag älskar att träna!



Fast den här typen börjar ju bli lite tjatig då hon säger samma sak om och om igen.

Kommentarer
Postat av: Carro

Usch för att må illa! Men det gick ju bra ändå!! =)

2011-09-30 @ 08:34:23
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0