Dagens pass

Då jag satt här hemma i mitt hav av skoluppgifter och hade varit sjukt effektiv och kunnat stryka några uppgifter från to do listan hade jag noll lust att gå till gymmet. Helst av allt hade jag bara velat slänga mig på soffan och lata mig.
Men samtidigt visste jag hur skönt det skulle vara efteråt. Då man får komma hem och ta en dusch och sätta sig i soffan och njuta lite. Så jag gav mig själv en spark i baken och drog iväg.

Kom dit och steg upp på löpbandet. Tänkte köra intervaller, så jag satte igång. Körde hårt i början i 5 minuter. Sen var planen att powerwalka 5 minuter. Men vid 7 och nånting tröttnade jag. Började springa igen och satte av i en ordentlig fart. Höll högt tempo hela vägen och körde ordentligt slut på mig. Blev ett intensivt 20 minuters pass på bandet. Tråkigt, men effektivt. Såhär såg rundan ut:



Riktigt nöjd är jag!
Efter det hoppade jag upp på cykeln och körde 10 minuter intervaller på den. Riktigt lätt vs riktigt tungt! Svetten bara rann! Ofräscht, men då vet man ju att det gör nytta!

Efter det körde jag mage, rygg, rumpa och inner och ytterlår. Några minuter skön stretch på det och så var det stängningsdags för gymmet och dags att gå hem.

Nu sitter jag här i soffan och är endorfinhög efter ett skönt 45 minuters träningspass! Så värt att stiga upp, lämna skoluppgifterna och ta ut mig ordentligt!

Förstår mig inte på de som inte gillar träning (jag förstår ju att vi alla är olika, men då det ju är så roligt att träna!). Det är ju så skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0