Fredagsträning

Efter dagens gymnastikträningar hade en fin solnedgång jagat bort alla mörka moln som en timme tidigare spytt ut snö i obeskrivliga mängder. Jag skuttade hemåt i blåsten och svirade om till löparkläder.

Första joggen utmohus på ett tag. Lite påfruset slask, lite halt. Men perfekt! En fin vårsolnedgång, musik i mina öron och bara jag. Underbart! Dessutom märkte jag att min kondition förbättrats! Den runda som brukar ta 26-27 minuter gick nu på ca 20 minuter. Och då tyckte jag att jag sprang långsamt! Nå jag hade ställt in Ipod och Nike+ på 30 minuter, så jag gav mig inte före jag nådde dem - och översteg dem! 35minuter jogg blev det alltsomallt. Kom hem svettig, men endorfinfylld, nöjd och glad! 15-20 minuter stretch på det och jag är redo för helg!
Imorgon tänker jag också jogga. Basta!


Löpartightsen från Nike var på! Dem och jackan från Björn Dahlie är nog vinterns bästa köp i träningsväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0