Dumt huvud får kroppen lida/ wohoo grön nivå!

Mamma brukar säga "dumt huvud får kroppen lida". Och tja hon har väl en poäng. Då ena mätaren visar på +32° i solen SKA man inte dra ut på joggingrunda. Men jag hade bestämt mig, och då kom den envisa jäveln i mig fram och vägrade ändra mig. Suck.

Nå. Mitt eget fel. Skönt visserligen. Men trots en kall dusch svettas jag fortfarande efter rundan!
Jag hade bestämt mig för 30min/5km. Minst. Och tro mig. Det räckte!



Det blev liksom jogg/spurt/flåspaus - vila/spurt/pw/jogg/spurt/fålspaus om vartannat typ. Ja ni ser ju hur otroligt vågigt det är! Så kan vi ju också konstatera att kaliroräknaren på Nike+ armbandet inte stämmer. I 32° tror jag nog jag bränner mera än 26kcal på 30 minuter jogg. Enligt pulsklockan var det 317kcal. Då glömde jag sätta på den direkt, så jag sprang utan den i 1,5 minuter..
Medelpulsen låg på 181 och max på 204 (i spurtarna). Såhär i efterhand inser jag ju att fartlek/intervaller var ännu dummare i denhär tropiska hettan. Men vet ni, då jag sprang ut på en sandväg/skogsväg och då det var så skönt för benen att få springa på mjukare underlag så ökade jag automatiskt farten. Inte det smartaste, men det var så skönt att bara låta benen gå, pendlade på för allt de klarade av.



Samma runda springer jag gärna igen, och kommer nog göra det ganska så snart, men inte i den här värmen! Får nog spara mig till sena kvällar så temperaturen hinner sjunka lite!

Nåja, i alla fall har jag nu kommit upp till grön nivå på Nike+, och då kräver det tydligen mera aktivitet för att få ordentligt med Nikefuel i Active delen också, där jag ju försöker erövra London..



Nu ska jag dricka upp min återhämtnings/lunch/powersmoothie och cykla emot mamma till jobbet.

Kommentarer
Postat av: Carro

Förstår att det var jobbigt att jogga i denna värmen!! pust. hehe.

2011-06-29 @ 14:40:45
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Sanna

Uh att springa i den här värmen är inte det roligaste, så det håller jag mig borta ifrån.

Ja skattjakt är riktigt kul!

2011-06-29 @ 22:26:00
URL: http://saannaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0