Tung backträning

Åkte iväg till det som på vintern är det lokala skidcentret med mamma. Där satte vi av i en ganska långsam jogg för att snabbt komma fram till en backe. En sån som skruvar sig uppåt, ganska långt och ganska brant. Den sprang vi upp och nedför 5 varv. Sen joggade vi lätt vidare. Nån kilometer tills vi kom till nästa backe. Väldig stigning, lång backe. Den sluttar brant i ca 1km. Tungt för benen, men jag hade bestämt mig att jag skulle jogga hela vägen! Gick ganska långsamt - dock kändes det i benen!, men om man inte är i topptrimm och tränar flera timmar/dag skulle jag nog inte sätta av i desto högre fart uppför den heller! Efter den backen gick det mest utför, och då fick vi upp ett bra tempo och benen pendlade på ordentligt! Så skönt!




6km fick vi ihop allt som allt. Jag lite längre eftersom mamma sprang långsammare så ibland satte jag av i mera fart för att sen vända om och "hämta" henne. Mycket långsammare snittempo än vad som vanligtvis gäller då jag springer. Dels för att underlaget var mycket tyngre: spånbana/sandväg (sån med lös sand, som på stranden, inte packad grusväg), dels för att mamma inte sprungit på över 1 år och ville springa långsammare. Men det var bra för mig också som alltid kör på hög puls! Nu snittade jag på 169, normalt snittar jag på nånstans 170-180. Max var "bara" 187 eller nåt sånt! Kul att få utmana kroppen lite också, så går man förhoppningsvis lite framåt, än om jag bara skulle nöta asfalt varje gång.

Nu stämmer kaloriräkningen med Nike+ armbandet också, eftersom jag fick ställa om vikten! Endast lite ljuger den om jag utgår från att pulsklockan visar rätt. Den visade nämligen på 371 kcal efter avslutad träning (och armbandet 337)!



Hade jag fått regga pulsklockans kaloriantal så hade jag kutat uppför hela BigBen, men nu har jag alltså lite kvar, det ska avverkas imorgon!



Minin visar det jag känner! Nu just älskar jag löpningen, och dansen förstås. Dans och gymnastik är mina första kärlekar, och trots att jag älskar löpningen nu så hamnar den ändå på en god andra plats.



Här var det dock några kilometer kvar före jag kommer till blå nivå. Bara 738, lätt ;) Haha. Nämen, det skulle ju vara kul om jag kunde uppnå blå nivå till nyår typ. Då har jag ju i alla fall nästan ett helt halvår på mig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0