Motto inför hösten

 

I nåt tidigare inlägg nämnde jag ju att jag från och med 1.8 inte tänker äta godis före efter nyår, alltså åtminstone fram till 1.1.12. Det här är en utamning som jag tror jag kommer klara galant, men som jag också tror kan vara lite svår ibland!

Imorse då jag vaknade var jag trött och kände mig lite allmänt nere, och då kände jag hur jobbig den här utmaningen kommer att bli (sista dan semester, förklarar allt). Men så gick jag in på Olga Rönnbergs blogg där jag hittade den här bilden:

Och det här inlägget:

 

"

För mig är det viktigt att få det bästa jag kan få av min träning och min kost. Annars kan jag lika gärna lägga av. Om jag vill uppnå optimala resultat inom en viss tid så är det bra att båda delarna komplitterar varandra.

Nästa gång du stoppar något i munnen, fråga dig själv:

- är det någåt du vill ha eller något du behöver?

- vad är syftet med måltiden?

- leder denna måltid mig närmare dit jag vill eller tvärtom?

Jag vet att många har problem med sin kost pga en massa frestelser, helger osv. Det viktiga är att man känner sig mätt, men mätt på dem rätta sakerna.  Inte bli mätt på en rätt där tallriken består av en massa fet ost, en liten köttbit och noll grönsaker, det är möjligen ok om man är sjuk ch inte kan röra på sig eller helt enkelt för lat för att träna. Men är du frisk, tränar, vill bli starkare, bygga muskler så ska du tänka annorlunda. Ingen någonsin blivit fet på grönsaker eller fisk – tänk på det!

Måste allt man gör ha syfte? Ja, om man tränar för att få resultat. Mindless träning och mindless kost ger sällan effekt.

"

Inlägget hittar du i Olgas blogg här.

 

Det här inlägget peppade mig ordentligt, och jag är glad att jag av misstag surfade in på Olgas blogg imorse. Jag vill ju se resultat med min träning, få en starkare kropp osv. Och inte vill jag heller att min mage ska vara en avfallsplats. Perfekt att få ett motto att följa såhär en fredagsmorgon!

Vilka tankar väcker inlägget hos dig?


Kommentarer
Postat av: Malin I Form

Härligt inlägg och väldigt sant!

2011-07-29 @ 13:19:55
URL: http://www.maliniform.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0