Proteiner!


Igår fick jag visst i mig tillräckligt med proteiner och nästan tillräckligt med fett, trots att jag inte åt så mycket. Fick ju till och med mera proteiner än vad som behövdes, men inte ens hälften av de kolhydrater jag behöver.
Nåväl, får tacka laxmedaljongen jag åt.

Vi som ganska sällan äter fisk här hemma (för att det ofta är så dyrt - blir mera tonfisk än lax) har nu ätit lax 2 dagar irad, och fortfarande har vi en laxmedaljong kvar. Det lämnade också potatis från i förrgår, så tills sambon kommer hem på lunch ska jag vara en såndär snäll flickvän som har maten klar. Pyttipanna på potatis och lax. Kan ju inte bli annat än gott!

Laxfilén jag nu köpte var på specialpris på Lidl i måndas och jag fick nästan 1kg för 9€. Mycket bra! Nu såg jag dessutom i gårdagens reklamskörd att den lokala butiken skulle ha rabatt på laxfile under veckoslutet, så det kanske blir ännu mera lax i veckan.. Snart blir det väl lax overload här, men man måste ju passa på då det är på specialpris!


Kommentarer
Postat av: Carro

Ja då måste man ju absolut passa på. Lax är ju så gott! Men du... euro, bor du inte i sverige? (om man får fråga, vet ju att du vill vara anonym)

2011-08-11 @ 10:31:43
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0