Varför köpa sånt man kan tillaga själv?

Igår gjorde jag min egen sorbet. Hittade ett recept i Leila Lindholms Leilas Middagstips. I receptet skulle sorben göras på mango, och sen skulle den serveras med färsk passionsfrukt. Jag ändrade på receptet lite och gjorde den på mango-ananas-passion, en frysfruktblanding jag köpt hem för att göra smoothie av, men som inte riktigt föll mig i smaken.
Såhär såg receptet ut på riktigt:
2 stora mangon
1/2 dl florsocker
3 dl matjogurt
rivet skal av 1 lime
2 passionsfrukter

Skala och frys mangona. Mixa allt i mixer då mangon är djupfryst. Ät.

Jag hade citron hemma så jag använde det istället för lime. Och riktigt gott måste jag säga att det blev! Ett lite hälsosammare alternativ, utan konserveringsmedel och E-nummer.




Förresten är jag fortfarande sjuk. Febern slog till igen. Doktorn ordinerade vila och tålamod. Jag har inte tålamod och jag är trött på att vila. Önskar man kunde köpa tålamod på apoteket..

 


Kommentarer
Postat av: dannie

jaa du får spara! det är helt underbart! Jag lovar att du inte blir besviken!

2010-11-10 @ 23:50:22
URL: http://eckelbobbah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0