Tröttheten

Just nu är jag trött. Riktigt trött. Nästintill utmattad. Det spelar ingen roll hur mycket eller lite jag sover. Jag är ändå konstant trött. Ögonen vill falla fast, kroppen orkar inte riktigt.

Till en viss del beror det helt klart på viruset som härjar i min kropp. Till en annan del kanske det beror på stress. Det tror mamma, hon vill jag ska lugna ner mig.

Jag har försökt. Jag försöker att inte känna stress och press, men i mitt undermedvetna blir jag ändå stressad över det som ska göras. Jag SKA bli färdig till sommaren. Det är ingen fråga om saken. Det ger mig undermedveten stress. Hur ska jag hinna med det som ska göras fram till dess? Lätt, säger jag. Det.måste.gå.

Jag hoppas på att en lugn promenad ikväll ska kunna pigga upp mig. Få lite frisk luft. Rensa tankarna. Bara vara och ta det lungt.

Förutom lite skoluppgifter och ett möte under helgen ska jag bara njuta. Umgås med sambon, familjen och bara vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0