Varför gå då man kan springa?

^För att citera Miranda, en tjej jag blir superinspirerad av, och som hela tiden imponerar med sina löparäventyr och bravader!

Istället för att ta en promenad ner till posten tog jag några extra omvägar, ett varv via banken, till posten och hem. Helt plötsligt hade jag joggat ihop 30 minuter. Första snölöpningen för i år! På årets nästsista dag!Jag hade klätt mig alldeles för varmt för de -7,5 ° som mätaren visade. Hamnade vänta i kö på posten, och svetten bara rann längs med ryggen. Men å andra sidan är det ju efter sånt svettbad och skön träning som det är extra skönt att ta en dusch också!

Att springa i snö med "sommarlöparskor" var inget problem alls. Gick hur bra som helst. Att det snöade störde inte heller! Knappa 4,5 kilometer blev min runda, fast egentligen blev den nog närmare 5 eftersom jag hade Ipoden och Nike+ på paus den sista biten till butiken och mellan butiken och banken. Orkade inte krångla med hörlurarna där emellan.

Att springa sista biten hem med en stor låda under armen var ju inte heller optimalt, så den sista kilometern gick nog mycket långsammare än den annars skulle gå. Drog helt klart ner på medeltempot som blev 6,52 min /km. Men å andra sidan var det skönt med en mysjogg, var ju inte ut för att ha bråttom heller.


Kommentarer
Postat av: Popruta

Springa till posten är superbra :D Så gör jag med ibland, nackdelen är ju såklart att man får stå där och vänta :-P



Jag använder shapelink.com för min utmaning, har min träningsdagbok där :-) Använder faktiskt inte nike + alls. Har min garmin för att regga sträcka och tid och sånt (med programmet sport tracks för att göra kartor)sen knappar jag bara in mina pass på shapelink där jag har mätaren. Men när utmaningen är över får jag se om jag bara kommer använda sport tracks, det är ju som en träningsdagbok det med :-)

2010-12-30 @ 16:00:05
URL: http://popruta.se
Postat av: Malin I Form

Duktig du är :D



Sv: Haha, ja mellandagsrea är farligt. Man tycker liksom att man behöver så mycket helt plötsligt ;)

2010-12-30 @ 20:04:57
URL: http://maliniform.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0