Fredagsglassen

Vanligtvis föredrar jag ju fredagsFys framför fredagsMys, men hela veckan har varit totaltokig och helgen fortsätter i samma stil, så nu är det mys på hög nivå som gäller.

Ligger raklång i soffan efter en god fredagsmiddag med rostade rotsaker och lite kött till. Och så ett glas rött. Passade dessutom på att laga min egen glass. Lätt som en plätt.

Skala två bananer och sätt in dem i frysen i dryga halvtimmen. Mixa sen med kakao, lite jordnötssmör och lite agave nektar. Mums. Fast nästa gång tror jag nog att jag hoppar över jordnötssmöret. Glassen klarar sig lika bra utan!

Nu: en bok och resten av glassen (det blev 2 portioner, så en finns kvar i frysen tills nästa gång jag blir sugen).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0