Trötta ben

Nu har jag verkligen trötta ben. Främst vaderna och fötterna. Så trötta att de värker. Lite skakis är jag också. Men fasiken så skönt med en sen kvällsrunda!

Perfekt väder, klart, fullmåne, 11°, ingen vind, knappt några människor ute. Fina höstlöv. Jag, mörkret, mina steg och mina andetag. Musiken som pumpade i mina öron som hjälpte mig framåt. Psyket som tvingade mig framåt då jag var tvungen att stanna och stretcha vaderna eftersom jag kände att en kramp attack var på väg. Psyket som tvingade mig hålla takten och springa, trots att jag var trött och nästan kände mig spyfärdig, speciellt där på slutet. Men jag lyckades, jag är nöjd och det gick och kändes bra!

Jag bestämde mig alltså för en snabb runda på 5km, som skulle gå under 30 minuter. Och ja, då var det bara att låta benen gå och springa för allt jag var värd. Eller nåja, nästan i alla fall. 



Såhär ser rundan ut. 5,25km på 28 minuter. I did it! Och jag är såå nöjd! Hög puls, max låg på 212 (min maxpuls är 220) och medel på 178 tror jag det var. Lite mera kalorier med pulsklockan.

Vad gillar ni förresten namnet på min spellista? BRA musik. Bästa listan att spela då man springer eller tränar i allmänhet, för där har jag såna låtar som jag aldrig tröttnar på, som jag kan lyssna på om och om och om igen.
Förresten har jag en ny lista på gång som heter Run as fast as you can. Den ska ha samma princip som denna lista, men mera tempo låtar. Blir så trög av att springa till långsam musik - ibland åtminstone.

Enligt Eniro är sträckan 5,5km. Så då stämmer ju den här riktigt bra! För jag har ju genat lite här och där, på såna ställen där en bil inte kan gena (och eniro räknar ju utefter bilar). Hurra! Nu ska jag kalibrera iPoden efter den här också, så håller den bättre koll!





Min Mini är lika glad som jag är just nu (trots att hon knappast har lika trötta fötter som jag ;))



Här minska det ju också. Bara 695km kvar tills nästa nivå. Men hej, jag har ju inte brått nånstans. Så småningom minskar det nog där också!

Kommentarer
Postat av: Carro

Fyfan vad gött jobbat!!!

2011-09-10 @ 22:04:57
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Fotograf Malin Sundin

RE: tack sötnos, vad kul att du gillar mina bilder :) allt bra annars?

2011-09-10 @ 23:19:53
URL: http://malinsundin.blogg.se/
Postat av: Malin I Form

Grymt jobbat! Härligt att springa utomhus nu kan jag tro. Inte kommit så långt än ;)

2011-09-11 @ 10:25:40
URL: http://www.maliniform.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0