Thaisoppa och dåliga matvanor

Idag är jag riktigt arg på mig själv över mina usla matvanor.

Frukost: 2 ostsmörgåsar och fruktsallad. C-vitamin.

Lunch: 2 ostsmörgåsar och en kiwi

Mellis: En banan och två chokladkex. En müslibar.

Hallå! Det här är ju ingen diet för nån som vill leva sunt och hälsosamt. Usch. Men så blir det då jag åt frukost sent, inte var hungrig vid lunch, men var tvungen att äta för att jag hade skola sent. Suck. No way José att detta händer igen! Bunkrade upp med sallad och sånt i butiken för att ha något lätt hemma att slänga i mig.

Ja och så skaffade jag ingredienser så att jag kan baka mitt eget bröd ikväll också. Kika in receptet längre ner i bloggen.

Som tur är äter jag bara mörkt rågbröd, och inget vitt med allt för snabba kolhydrater!

Nåja. Middagen blev 100 gånger bättre i alla fall!

Dagens middag blev en thai soppa. Receptet hittade jag i en veckotidning hemma över helgen, typ Allers.

Det du behöver är:

räkor

nudlar

färsk spenat

paprika

chili

morot

ärter

lök

vitlök

hummerfond

fiskbuljong

 

Såhär ser det ut då allt är klart. Nästan.

 

Hade vänt på bilden. Men tydligen ville den vända sig tillbaka.

Här är inte ens nudlarna och ärterna tillsatta än.

Dagens lärdom: en 2liters kastrull räcker inte för att koka soppa åt 4pers!

Men åtminstone har jag mat så att det räcker och blir över i några dagar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0