?

Alltså jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det här.
För det första tycker jag inte att en bok som riktar sig till 4-8 åringar ska handla om bantning, för dem är barn och ska inte ens behöva fundera på sånt här just nu!

Att föfattare inte ens förstås varför det har blivit uppståndelse är ju också lite intressant.

"Min avsikt var att skriva en berättelse som uppmuntrar barn att vara nöjda med sig själva, upptäcka nya, bättre sätt att äta och att lära sig att träna, säger Paul Kramer till ABC News." (från aftonbladet.se, länken!)

Det låter ju som att avsikten var bra, men om man vill uppmuntra barn att vara nöjda med sig själva ska man väl inte döpa en bok till Maggie goes on a diet?! Det tyder ju på att Maggie inte var nöjd med sig själv före...

Okej, never judge a book by its cover. Men jag kan ändå inte se nåt bra i det här - trots att jag inte läst boken.
Visst, bra av författaren att ha skrivit om hur man som barn hanterar skilsmässor och sånt, för det kan alla råka ut för, men att skriva om bantning och sånt. Nä.

Kommentarer
Postat av: Yohanna i Las Palmas

Halloj!

Kom förbi här av en slump och ville säja hej.

Nu ska jag ta och läsa lite om den där boken, det låter ju inte klokt.

Håller med dig.

Hälsningar

Yohanna som goes on a diet ;)

2011-08-26 @ 00:05:48
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0