Träna i smyg

Nu menar jag ju inte att man ska smyga med sin träning, och träna i smyg så att inte andra vet att man tränar. Nej jag menar att man ska träna utan att man märker det. Utan att man tänker på att man tränar.
En favorit här hemma har blivit gympabollen. Eller pilatesbollen eller vad man nu vill kalla den.

har idag suttit på gympabollen då jag läste några artiklar till skolan, satt på bollen då jag åt lunch och nu sitter jag på bollen då jag tittar på ANTM på 3an. Att sitta och dessutom försöka hålla balans utan stödpunkt (dvs så att fötterna inte nuddar golvet och händerna inte håller i något) tränar kroppen mera än man tror! För ett tag sen då jag steg upp ett varv kändes det verkligen i benen och rumpan! Gympabollen tränar hela kroppen eftersom du måste parera, och spänna många små muskler som du kanske inte ens visste fanns. Mycket bra med andra ord!

Annan småträning som jag brukar köra på ibland är t.ex. att stå på tå då jag borstar tänder, kokar mat, hänger tvätt.

Smygtränar du?

Kommentarer
Postat av: della

sv; jag ska typ chilla, gå runt i new york, shoppa, kolla på seväreheter i new york typ :D

2010-11-08 @ 15:47:06
URL: http://danielladrab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0