Nystart!

Imorgon ska jag få till en nystart har jag tänkt.

På senaste tiden har kosten blivit väldigt ologisk och ogenomtänkt. Jag har inte planerat matveckorna, och det har blivit snabblagat och tråkigt. Från och med imorgon ska jag alltså börja matplanera igen. Jag har också ätit mycket kex och sånt på senaste tiden känns det som, så nu kapar jag bort allt sött in i veckorna och tar det på helgerna istället.

En tredje sak gällande kosten är att jag måste bli bättre på mellanmål. Jag är så dålig på att äta mellanmål på förmiddagen, mellan frukost och lunch, och detta lider kroppen av eftersom jag är så känslig för blodsockerfall. Detta har lett till illamående, svindel, huvudvärk och allmänt dålig känsla den senaste tiden, så nu ska här införas mellis på riktigt! Det ska vara planerat och finnas i väskan hela tiden och varje dag!

En annan grej jag ska bli bättre på är att ta mig tid till att åka till gymmet eller gå på Kettlebell. Mitt gymkort står bara och dammar för tillfället och det är helt oacceptabelt!

Och så ska jag bli bättre på att springa långa rundor! Har en sån träningsvärk efter gårdagens pass att jag knappt kommer komma ur sängen imorgon. Så detta ska vi råda bot på. Jag vet ju att jag är bra på korta rundor, för dem springer jag hela tiden. Men nu måste jag bli bättre på att ta mig ut på långa rundor - själv också! Och inte bara i sällskap. Måste få till några 10km rundor nu inom den närmsta framtiden!

Så skulle jag också vilja satsa lite mera på Yoga eftersom det är så skönt för kroppen!

Så en sammanfattning av detta lång och råddiga inlägg:

♦ Regelbundna mattider och planerade matlistor! Måste räcka till lunch och middagslåda för både sambon och mig dessutom!
♦ MELLANMÅL! Härregud. Jag måste börja äta mellanmål för att kroppen ska orka och så jag inte går runt och mår illa varje dag!



Torkad frukt är ju ett bra mellanmål att ta on the go. Inte så stadigt mellanmål, men på morgonen behövs inte det heller.

♦ Blir bättre på långrundor. Springa minst en 10km runda/vecka.



Jag och en ännu bättre springmaskin ska det bli av mig!

♦ Öva yoga oftare. Försöka få till ett pass yoga varje vecka.
♦ Gå till gymmet och använda mitt gymkort! Återintroducera Kettlebellsen i mitt liv. Hej styrka liksom!



Ja sen skulle jag också vilja få in simningen i mitt liv. Och det kanske jag satsar på redan på tisdag.

Kommentarer
Postat av: Carro

maten måste jag också bli bättre på.. jag planerar superdåligt just nu.. o så tänkte jag med att jag ska börja med mellanmål, på eftermiddagen.. på förmiddagen behöve rjag inte. :)



ja, tack!! =) Jag gillar den faktiskt. Fast jag tyckte först inte om den så mkt, men jag är väldigt glad nu att jag skaffade den. Den är ju lite som ett minne o bevis på min examen =)

2011-09-18 @ 21:54:40
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0