Pling!

Ibland kan man göra storslagna upptäckter av en liten grej.

Igår t.ex. hämtade vi hem en liten iPod shuffle åt mamma, ni vet den smarta lilla spelaren som har ett clips på baksidan så att man kan knäppa fast den t.ex. i kragen på jackan.

Jag skulle ladda den, fixa in musik och så, och kunde inte för nånting i världen få varken iTunes eller Finder/skrivbordet att hitta iPoden. Då orkade jag inte kämpa med det, men nu idag har jag kämpat. Och läst support sidor på iPod.se osv. Det var inte förrän jag kom in på diskussionsforum och på den engelska supportsidan som jag upptäckte felet.



Jag hade kabeln i tryckt som på bilden till vänster. Då den ska vara i tryckt som å bilden till höger. Det var alltså kabeln som inte var ordentligt i! Och vet ni, såhär jag jag ju gjort med min egen iPod nano också, i över ett år nu! Jag har inte haft kabeln till hörkurarna intryckt, vilket har resulterat i att iPoden spelat skithög musik utanför hörlurarna (alltså så att man kunnat lyssna på musik utan hörlurar!) Alltså DAH! Inte konstigt att musiken hoppat, att den slagit på paus av sig själv då man haft den i fickan och så, eftersom den varit så känslig då kabeln rört sig.

Det här revolutionerar ju min iPod användning helt! Det blir bättre ljud, med högtalare och i bilen, och sambon behöver inte tycka att jag spelar för döva öron. För det gör jag ju inte mera!.


Haha, lite som att dumförklara mig själv nu, men jag har aldrig tänkt på att tynga in kabeln med kraft i iPoden, utan tänkt att den ska gå in hur lätt som helst!


PS. skärmdump från apple.com

Kommentarer
Postat av: Josefin -Happy Days- (nominerad till årets bloggmama)

Vad jag kände igen mig i kommentaren du lämnade. Är själv uppväxt i hus med två öppna spisar men de användes kanske bara 3 ggr under min uppväxt. Det var jag som fick tjata om att elda varje gång. så gissa om jag längtat efter vår kamin. ;-)



Kram på dig och trevlig fredag!

2011-09-16 @ 11:11:31
URL: http://myhappydays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0