Morning workout

Gud så skönt med morgonträning!

Igår då min träningsdate föreslog en löprunda + simning med start klockan 8 på morgonen accepterade jag tveksamt erbjudandet. Hur ska jag, som måste äta frukost före jag flyttar mig nånstans kunna springa direkt på morgon? Men det gick hur bra som helst!

Till frukost tinade jag lite frysta bär och hade på en klick grekisk jogurt. Gott, mättande, men lätt. Packade väskan med handduk, bikini och sånt och joggade ner till simhallen. Slängde in väskan i min dates bil och sen satte vi av. Solen sken och en svalkande vind blåste. Vi pratade om allt möjligt, tänk att vi just träffats och ändå kan vi tala om allt! Kul! Det blev jogg varvat med powerwalk i 5,3 kilometer. 32 minuter gick det på den här gången. Riktigt skönt var det!

Såhär såg rundan ut:



Och såhär mycket har jag kvar till grön nivå:



Tycker jag har varit riktigt duktig på att minska avståndet. 51km kvar! Några av dem ska jag avverka under helgen!

Sen kom vi tillbaka till badhuset, tog väskorna och gick in. Simmade 500meter, armarna var trötta och det kändes i benen att man sprungit före. Det blev ju inte så långt simmat, men med tanke på att jag senast simmade i februari så kommer det antagligen kännas i armarna imorgon! Sen satte vi oss i bastun en stund och nu sitter jag här.

Ska fixa till frukost nummer 2 nu. Så skönt att ha det undan! Men jag kommer nog dra iväg en stund till gymmet sen också, för att lämna tillbaka mitt kort och använda det sista gången!

Kommentarer
Postat av: MELI

sv: TACK, uppskattar din kommentar! Ja men precis, det är lika respektlös som att säga något till dem kraftigare!

2011-05-27 @ 09:23:59
URL: http://mmeeli.se
Postat av: Malin I Form

ooh, längesen jag simmade nu! Måste ta mig ner till simhallen en dag inom kort :)

2011-05-27 @ 10:38:25
URL: http://www.maliniform.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0