Lördagslöpning

Var ute på en löprunda med en vän. Skvaller + träning, hur bra kan det bli egentligen?

Såhär säger MiniMe om träningen:



En skön runda var det. Solen sken, det blev riktigt varmt fast jag bara hade tunntunn löpjacka + långärmad topp + topp. Men skönt var det i alla fall! Tungt till en början. Benen pendlade men det gick trögt och andningen var trög. Segt helt enkelt. Inget flyt. Men efter en stund då jag var varm och vi hittat ett lämpligt tempo var det jätteskönt och hur bra som helst!

Såhär ser rundan ut:



Rakt ner där i slutet eftersom vi stod utanför grinden och talade lite mera före vi gick hemåt. Då blev det lite kallt.

7,52km blev det alltsomallt. 52 minuter.

Ganska intressant att jämföra dagens pass med två tidigare pass, samma sträcka.



Den här har vi också sprungit tillsammans. Min kompis och jag. Första dippen var för att jag var för tidig till vår mötesplats och väntade, andra för att vi talade en stund före vi sprang åt varsitt håll. Därav några extra minuter. Helt klart högre tempo på här, men också mindre eftersnack än i dagens runda.



Här har jag sen sprungit ensam. Samma sträcka. Snabbare tempo (45 minuter), men tydligen vinglat mera på vägen eller tagit nån omväg eftersom denna sträcka är typ 140m längre än idag (wow liksom).
Väldigt ojämnt sprunget om man jämför med dagens runda t.ex. Rakt streck då, här ser man var jag höjt och sänkt farten.
Kul att kunna jämföra och se hur olika man springer då man springer ensam eller tillsammans med nån annan!

Skönt var det i alla fall med en löprunda som kompletterar dagens dansträning.
Imorgon blir det kanske en till runda, hoppas jag på i alla fall! Får se! Alternativt hinner jag tillbaka till studiestaden i tid så blir det gymmet.

Kommentarer
Postat av: Malin I Form

alltid roligare att vara ute med vänner och skitsnacka lite också :D



SV: Fast nu gjorde jag ju smoothie med yoghurt och ingen shake ;) Dock gör jag alltid shake på vatten i alla fall!

2011-05-09 @ 08:13:00
URL: http://www.maliniform.com
Postat av: Malin I Form

Hmm, kan inte kommentera det översta inlägget? :S

2011-05-09 @ 14:10:48
URL: http://www.maliniform.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0