40 minuter + vardagsmotion

Testade både på Les Mills Body Balance och Les Mills Body Vive idag. Eftersom båda mina DVDer var gratis reklamdvd:n var passet endast 20 minuter långt. Därför blev det också av att testa båda, eftersom 20 minuter träning kändes lite väl underkant, medan 40 minuter + 5 minuter egen stretchning kändes riktit lämpligt med tanke på träningsvärken, och förkylningen som verkar vara på väg att bryta ut på riktigt nu! Vardagsmotion har det också blivit mycket av som vanligt, eftersom jag går vart jag än ska! Skönt med frisk luft, speciellt i den sköna solen, men inte så sköna blåsten.

Body Balance



Det lilla jag fick testa av Body Balance gillade jag verkligen! Känns som ett lugnt och skönt pass som ändå känns i och med att det är en blanding av Yoga, Pilates och Tai Chi. Magen fick jobba till det lite igen! Men skönt stretchande var det i alla fall! Definitivt ett pass jag tänker testa på i sin helhet på gymmet! Skulle gärna ha gått redan imorgon, men på min lediga dag vill jag inte släpa mig till gymmet till 6.45. Hua så tidigt! Får hoppa in på nånting annat istället. Kanske det blir Yoga?!

Body Vive



Body Vive kändes lite som aerobic. Men långsammare. I och för sig hade jag inte det optimala utrymmet nu, så jag kunde inte ta ut alla rörelser. Men ändå. Jag blev uttråkad. Typ direkt. Samma sak i en hel låt. 3 olika rörelser på vardera ben. Nej, lite mera action än så vill jag nog ha det! Men kanske detta helt enkelt är ett bättre pass på gymet med en instruktör? Eventuellt ger jag det en chans till. Det var helt okej, men ändå inte min favorit. Lite svettig blev jag ändå, så kanske det hade en bra effekt i alla fall?!


Har nån annan testat dessa 2, och vad tycker ni?

Bilderna lånade jag från Totally Les Mills.com

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag älskar BodyBalance. Tillsammans med BodyPump och BodyCombat är det mitt favvo-pass. :) BodyVive har jag dock aldrig provat, men det lockar inte riktigt heller...

2011-03-08 @ 16:42:33
URL: http://borninmay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0