Lättlunch

Godaste och enklaste soppan är nog den här. Leilas recept förstås. Märks det att jag gillar hennes matlagning?

Hehe. Idag fräste jag med vitlök med majskornen (då man bryner dem i pannan) och sen hackade jag i en liten gul chili också. Det doftar ljuvligt, och snart får vi smaka!

Fick föresten beställa grönsaker via jobbet, av en lokal odlare. Beställde en påse chili (den kommer nog räcka ett tag, dom var ganska små - men många!), två squash, en påse körsbärstomater (dom har hård åtgång här hos oss) och bönor och så sallad. Mm. Perfekt sätt att få hem ekologiskt odlade och närproducerade varor! Det kostar ju en slant, men det var det nog värt!

Köper ni ekologiska och närodlade grönsaker och frukter eller nöjer ni er med utländska?

Skulle aldrig köpa utländksa gurkor och tomater, dom smakar ingenting. Frukt är det ju ganska svårt att få tag på då det inte är säsong här så dem köper jag nog utländska.. Finns ju inte direkt inhemska bananer heller..

Kommentarer
Postat av: AKA

Mums m soppa på hösten!

2011-08-27 @ 21:29:39
URL: http://akaontherun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0