"Öppna ett fönster det luktar svett här"

Så sa min sambo för en stund sen.

Var ute på löprunda med en kompis. 12km, men enligt Nike+ sportsband 10. Så det stämmer ganska bra att den mäter med 90% korrekthet, kastar 200m/km.. Men i alla fall. Ganska motigt i början. Kändes trögt och långsamt. Benen fungerade inte, men efter nån kilometer då vi kommit förbi den värsta motvinden gick det bättre. 1.23 stannade klockan på, men då får vi stryka 5 minuter som jag väntade hemma hos henne. Så 1.18 då. Helt okej tid ändå. SKönt att få pladdra bort lite tid med en god vän, och på bästa sätt dessutom. Träning!



Det tar sig. Borde ju alltså egentligen visat på 810. Men hallå kolla där, 191 kvar till nästa mål. Woop wopp! På söndag ska vi dessutom springa igen, och lite längre då!

Fick tyvärr känningar i knäna igen, men jag misstänker att det nu beror på skorna. Måste byta ut dem. De jag sprang i nu köpte jag förra januari, så de har ju samlat på sig en hel del timmar trots att inte alla av dem nötts löpande, har ju gått i dem också och haft på dem vid andra tillfällen. De andra jag har köpte jag 2010. Ajja bajja alltså. Tur att vi ska shoppa på söndag, hoppas jag hittar nya!

Då jag kom hem körde jag lite varierande core övningar på pilatesbollen, plockade hejvilt ur huvet och från Bodyrock.tv. Sen körde jag lång stretch + lite yoga via Bodyrock flow. Härligt värre! Måste köra mera styrka, och speciellt core!

Känner mig lite stel ännu efter massagen i tisdags, men jag tror det går över. Får bli yoga imorgon!

Men ja, tydligen stank jag ner hela lägenheten också, så nu slängde jag upp ett fönster och tände ett doftljus. Och inte klagar sambon mera inte. Antar det är sånt man får ta då man bor med en som inte tränar. Behöver jag säga att jag längtar mera efter det där huset nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0