När ska jag lära mig att vara nöjd?

Gick igenom bilderna från ett bröllop vi var på. Hittade inte en enda bild jag kunde säga att jag var helt nöjd med. För tjocka ben. Dubbelhaka. Miniögon. Rumpan ser 4m bred ut. Ser gravid ut. Tjocka armar. Ful min. Fula tänder. Tjock i ansiktet.


Ja typ alla fel ni kan tänka er.


Varför är jag så jävla självkritisk för? När ska jag lära mig att jag är fin som jag är, med mina runda kinder och smilgropar. När ska jag sluta jämföra mig med han eller hon som står bredvid? T.ex. min flaggstånd till lillebror som är smal som en sticka (jag säger ju inte att jag inte är smal, det vet jag, jag ser det bara inte själv). Eller min ännu spinkigare pojkvän. Eller nån av mina vänner. När ska jag acceptera att vi alla ser lite olika ut?

Nån annan dag tydligen.


PS. Powerwalks räcker inte för att man ska ha en såndär "I love my body" dag. Det kräver jävligt mycket hårdare träning. Så jag får satsa på den imorgon då.

Kommentarer
Postat av: Carro

sv: Men tack!! :D åå, jag har ingen koll vart affärerna ligger och sånt i Kph, tyvärr :( min vi gick ju typ på ströget och så, inte i nån ytterkant eller dyl. hehe. kostade runt 800dkk har jag för mig.

Nikejackan köpte jag på sportsmann, tror jag. haha, vilken koll jag har! :P det var iaf en del där det BARA var nikekläder med.. med egen ingång, fast man kunde gå mellan nike och sportsmann inuti affären. Som om det var två affärer men ändå inte liksom. Om du förstår!? Du får ta och checka in den när ni ska dit!! :D

2012-05-22 @ 09:44:56
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0