Helgens inte så bra kost

Kosten den här helgen har varit ännu värre än vad den var under veckan.


Igår åt jag en smörgås (med ost) och en kopp te till frukost. Sen blev det en bit chokladkaka till mellis. 2 sojakorvar till lunch. Några (okej kanske 5 cookies) till middag. Och en grillad majskolv till kvällsmellis. Ja och ett glas skumpa på den, och 2 tekoppar.


Alltså hallå!

Idag har det varit lite bättre, men inte nämnvärt.

Sojajogurt (kräver att man vänjer sig, är liksom inte så gott i naturell format) med blåbär och jordgubbar till frukost. Och en kopp te. Sen faktiskt en ordentligt lunch. Eller ja. 2 köttbullar. Lite sallad. Lite lite grönsaksgratäng, och 2 bitar av nåt slags kött. Nån stek i ugn typ. Sen var det examenskaffe och då blev det några kex igen (3 ballerina). Åt ostmacka (mörkt råg/surbröd) med tomat nyss. Fick magknip. Drack ett glas innocent apelsinjuice (hurra för juice som bara innehåller apelsiner - min lilla lyx ibland). Sambon tyckte synd om mig då jag aldrig blir frisk så han köpte hem en ask toffiffee också. Min kärlek.


Men ja. Inlägget handlar ju om min icke-existerande aptit. Förstår inte vart den tagit vägen. Men inte mig emot. Skulle dock hellre ha ätit några äpplen istället för några cookies igår. Men jag var inte hungrig.
Och idag har jag mått illa, haft huvudvärk och noll energi i kroppen. Hela dagen. Mår fortfarande illa. Är doftkänslig osv. Misstänker att en migrän ligger och lurar nånstans där i bakhuvudet, hoppas den inte kommer fram. Ska försöka få i mig en kopp te nu åtminstone. Se om man mår lite bättre då.


The healthy dinner, från tidigare i veckan.

För övrigt så är han nog allt fin, han min kärlek. Vissa dagar blir jag så himla nykär, då han överraskar och gör något jag inte alls förväntar mig. Härligt att det kan hända även efter 6 år tillsammans.

Kommentarer
Postat av: felicia

sv: ja vissa dagar är det bra att göra så, men vissa dagar är det bra att lyssna till kroppen och tro på den. Och det gjorde jag idag :)

Tror det är skillnad på i vilken fas man ligger i sin träning =D

2012-06-17 @ 21:25:25
URL: http://tkhl.wordpress.com
Postat av: JohannaStekpanna

sv: Visst är det! Blir bara mer och mer irriterad när det inte funkar!

2012-06-18 @ 18:41:25
URL: http://johannastekpanna.blogg.se
Postat av: AKA

Lagom är bäst när det gäller allt utom kärlek! Visst är det härligt! Jag är nykär efter 23 år haha!

2012-06-18 @ 21:24:49
URL: http://akaontherun.blogg.se
Postat av: Carro

Vissa dagar är ju tyvärr bättre matdagar än andra :(
Tallriken på bilden ser verkligen inte fy skam!
och så härligt med nykärlek!! :))

2012-06-18 @ 22:24:05
URL: http://carolineannamarie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0