Måste ändra fokus

I söndas skrev jag ju att jag skulle ta en vecka då jag är utan pasta, potatis, ris och socker. Allt annat har gått bra men det sistnämnda sket sig direkt. Och riktigt ordentligt.

Jag äter bra och balanserade "huvudmål", alltså frukost, lunch och middag (nå bra och bra - igår inget alls). Men det där emellan blir vad som helst.


Igår t.ex.

Frukost: Två finn crisp råg med kokt ägg + kopp te
Lunch: Morots-majspuré soppa med linser (supergott!)
Mellanmål 1: jogurtrussin och Nen&Jerr's
Mellanmål 2: En banan (ersatte middagen)
Lite godis här emellan
Kvällsmål: Naturell jogurt med blåbär och frön

Tisdagen såg ganska lika ut, förutom att middag då bestod av kycklingsallad med halloumi ost. Ja och en chokladstång och jogurtrussin, ingen glass.

Och ja, jag vet varför det blir såhär. För att jag har så himla mycket jobb, och allt fokus ligger på att göra det bra och överleva. Att orka helt enkelt, så mitt fokus faller bort från allt det andra. Jag vill ju träna hårt, köra en intensiv styrkeperiod för att öka muskler och minska fett, och jag vill äta bra. Men just nu finns inte den orken. För jag kommer hem från jobbet, sent på kvällen och är jag hungrig äter jag det som finns framme. Sambons godispåse t.ex.

Ska nog gå på godisstrejk så småningom igen, för jag mådde bättre av det (det gjorde dock inte hyn i pannan!), men först måste jag få undan jobbat den här tyngsta perioden. Själva livet får jag ta tag i då det lugnar ner sig på jobbet och jag har tid att ha ett liv igen.



Bra frukost.

Vs.



Inte så bra mellis. (Hittade ingen annan bild på godis, så det här får duga)

Kommentarer
Postat av: Carro

Tyvärr har man ju perioder då det slinker ner mkt socker :( jag hade så förra veckan. Åt godis varje dag då, förutom söndagen... då jag åt ballerinkakex, kom jag på nu. hahhaa. Ja, det var ju inte mkt bättre :P Kanske är det för att kroppen skriker efter näring? jag har funderat i de banorna iaf.. kanske har man brist på nåt?

.. om jag var du skulle jag satsa på lite mer frukost kanske?

och kanske är det så att du behöver de där kolhydraterna från pastan och det. Din kropp kanske behöver det, det är ju olika från person till person hur mkt man behöver, Vad kroppen mår bra av.. kroppen vill kanske kompensera för att du inte äter just de kolhydraterna, och istället blir det godis...?? bara tankar jag har..

2012-01-26 @ 08:37:06
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0