På onsdagar

jobbar jag en kortare dag fördelad på två pass. Det är skönt. För då hinner jag med det här att springa runt i långkallingar en stund hemma:



Hinka i mig några koppar sånt här:



Och har jag tur hinner jag med lite planering och jobb också:



Sen försöker jag naturligtvis klämma in lite träning - kanske en löprunda?



Just den här onsdagen blev det dock ingen löprunda. Just den här onsdagen kände jag för att prioritera mig själv. Och vad innebär det? Jo, naturligtvis att göra något som jag själv vill och tycker om. Så jag klädde på mig varma kläder och så traskade jag iväg på en promenad med kameran på axeln.

Att det var -15,5° störde mig inte det minsta, för solen sken. Och så tycker jag det är helt underbart att klockan är 16.20 och att det fortfarande är ljust ute!



Just den här onsdagen var det himla fint väder. Och kylan gjorde att det fanns vacka isblommor överallt.



Solen lekte så fint där på alla grenar och bakom husknuten.



Blev riktigt lycklig av det fina vädret. Och så blev jag så himla glad av att jag bor på ett så fint ställe. Trots att det här var sista stället på jorden jag skulle bosätta mig på då jag blev vuxen. Ja tur man hinner ändra åsikt där mellan 16 och 24!



Iskristall!



Nu ska jag jobba lite före det är dags att dra iväg på jobbpass nummer två.

Ikväll ska jag dessutom köra med NTC igen. Det har jag bestämt!

Kommentarer
Postat av: Nina

Fina vinterbilder! Skönt att unna sig något mysigt bara för sin egen skull ibland!

2012-02-01 @ 19:49:33
URL: http://denvassastekniven.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0