Det där godiset och hälsan överlag

Här tidigare har jag tänkt att bara jag orkar igenom den här våren så skiter jag i om jag stoppar i mig lite ohälsosammare mat än vanligt. Bara för att mitt fokus just nu verkligen ligger på att orka, på att se till att pressa fram lite extra energi - som egentligen inte finns, och på att helt enkelt inte bryta ihop utan bita ihop och orka.

Men så idag. Hade jag inte hunnit få till ett bra mellanmål att ta med, och inte säljer heller vår närbutik färdigkokta ägg. Så det blev en havredryck och en banan. Och en twix. Inte det bästa. Men jag var så trött och ville bara ha en sockerchock för att höja blodsockret tillräckligt för att orka hela dagen ut.

Nåja. Sen tog jag mig ut på min promenad i kylan. Och så insåg jag. Vad fan ska jag stoppa i mig en massa skit för? Inte orkar jag ju bättre med det, trots att livet ibland känns lite lättare efter en bit choklad. Nej, såhär ska jag inte ha det.

Målet är nu alltså följande: välplanerade, balanserade och bra matlådor. Se till att alltid ha mellis med (måste köpa hem nya ägg!), se till att kosten (alltså lunch- och middagslådor) är balanserade och tillräckligt mättande, och att de ger mig det jag behöver. Och slinker det ner choklad eller en godbit ibland så är det inte hela världen. Men det ska inte vara ett stående inslag i min kost. Den vanan ska brytas före den ens börjar.

ja och så ska jag köpa ett såntdär bananfodral, som jag egentligen tycker är lite löjligt, men så hatar jag bananer som blir krockskadade och luktar.

Sådär ser min plan ut. På söndag, eller lördag, ska jag planera nästa veckas matintag, med mellanmål och allt. Och så ska jag se till att verkligen skriva ner allt jag stoppar i mig. Ska köpa en kalender enkom för träning och kost, bara för att hålla koll på. Eller så går jag tillbaka till ShapeUp Club. Bara för att se att jag får i mig det jag behöver, inte för att hålla koll på kalorier och sånt.



Mycket sånt!



Och så nötter förstås!



INTE så mycket sånt.

Kommentarer
Postat av: Carro

hehe, jag har ett sånt där bananfodral, superbra :P

2012-02-03 @ 08:21:28
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0