Måndagsseg

Idag är jag riktigt måndagsseg. Jag är trött. Men besvikelsen från häromdagen har lagt sig och vi har startat om och funderat om. Det rullar igen. Jag är lycklig.

Hade tänkt minska sockret denna vecka. Igen. Men alltså, jag är ju så sötsugen. Samtidigt som jag vet att jag måste komma över det.
Jag ska bara kämpa emot, för det är ju bara ett sug. En känsla, och det kan jag tammetusan övervinna.

Vet inte heller vad jag ska träna idag. Borde yoga för ryggen, men då det har ösregnat hela dagen känner jag att det skulle vara skönt att ta en liten löprunda eller en skön powerwalk. Men jag får se. Ska byta kläder och se hur benen känns då jag kommer ut. Sen tänker jag ta mig en kopp te (lite elaka känningar i halsen som jag måste mota bort: honung och ingefära är vad som gäller!) och bädda ner mig i soffan och läsa en bok. Håller på med Hungergames. Nån som läst?

De här var råddigt. Big time. Massor av tankar som flög fritt som behövde komma ut. Men nu ska jag klä på mig och ta mig ut.

Tackochhej.

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Det bästa när tankarna är många. Är att bara göra som du gör. Och gå ut!

Svar: Ja en promenad var verkligen vad jag behövde. Svinkallt, men att få promenera ut det var så välgörande!
traningpag.blogg.se

2012-08-27 @ 18:43:35
URL: http://akaontherun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0