Bär!

Har laddat frysen med några liter bär till. Förra veckan var det röda vinbär, nu blev det svarta från svärmors buskar. På onsdag ska jag försöka fylla på med några liter blåbär. Och så ska jag passa på att tömma frysen på lite annat som finns där (Ni vet då man hittar ett paket fiskpinnar längst in, längst under alltsammans. Då man inser att man borde tömma den lite oftare och kanske rensa ur?!) så att vi får rum med mycket mera!

Ska även plocka lite hallon ur svärmors buskar, och antagligen ännu mera bär. Mums!


Kommentarer
Postat av: Carro

mmmm så gott med bär! Alltid bra att fylla på! Jag fyllde på igår med, haha, fast med frysta från ica, det var extrapris :P jag har plockat litegrann i år med, men det blev inte så mkt av det tyvärr. har inte riktigt tålamod heller att plocka så mkt :P men ska nog plocka på buskarna här utanför lägenheterna någon dag.. det är nåt bär som passar väldigt bra i smoothies, men jag vet inte vad det är för nåt. haha.

sv: eller hur! Det lär bli en sån succé med kakdegskalaset! :D

Svar: Så gott med bär ja! Jag har inte heller riktigt tålamod, men får se till att ta pauser lite ibland så går det bättre ;) Ska göra ett försök med blåbär idag och hoppas att det går snabbt och att jag får mycket. Vill ha massa bär i frysen så att man har ett ordentligt lager sen.
Lite avis på kollegan som plockat 10l hallon. Såna mängder har jag inte hittat nånstans här där jag bor :/ Hmm. Det låter ju som ett gott bär, vad smakar det/hur ser det ut?
traningpag.blogg.se

2012-08-21 @ 10:16:07
URL: http://carolineannamarie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0