Löpning i storm/ Om att stampa på ett ställe

Det var ett bra tag sen jag var ute på löprunda nu igen. Har ju känt mig alldeles svag och yr på senaste tiden, och även om jag haft samma problem idag så ville jag så gärna springa iväg på en mysig runda.

Huu så dålig kvalité. Men var i alla fall en färgglad prick i lila vantar, lysgul väst och knallrosa löpjacka. Satte också på mig vinterspringtightsen från Craft eftersom det på riktigt blåste storm.

Det var en sån där runda som i normala fall skulle gjort mig sjukt frustrerad. Det gick långsamt, det blåste som fan och det kändes som att man ibland bara stampade på stället. Men idag var det så himla skönt bara. Precis det jag ville. En mysrunda för att testa kroppen, känna av lite. Och det kändes bra. Riktigt jävla bra. Synd att jag inte hinner med imorgon. Och inte på lördag. Så det blir torsdag, fredag, söndag då istället. Helt okej det med.

Fast mitt knä kändes lite konstigt. Inte så att det gjorde ont, men det kändes som om nånting satt fel på nåt sätt. Lite stelt och så. Måste stretcha och träna styrka!

 

 

Så att sånt. Som jag sa. Långsamt. Men skönt. En mysrunda i stormen.

 

 


Kommentarer
Postat av: Carro

Härligt med en mysrunda ju!

2012-04-10 @ 22:45:43
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0