Sega och trötta ben

Solen sken idag och det har varit närmare 20° här. Fatta och det är den sista september! Helt sjukt. Bara för det, och för att det var fredag så bestämde jag mig för att fira med en längre löprunda - 10km skulle det bli. Och ja, det blev det. Med en liten drickapaus hos mamma så sprang jag 10,5km på 1h1minut.



Eller ja, 10.49 kapade den tydligen av till då. Men whatever. Snittpulsen låg på 169 och max på 190. Ganska högt, men å andra sidan så sprang jag lite terräng och då pressades pulsen lite. -625 kcal säger pulsklockan. Inte så stor skillnad med andra ord.

Jag hade bestämt mig för en viss runda, men i sista stund - då jag redan hade sprungit ut hemifrån - så ändrade jag mig och sprang åt ett helt annat håll. Bestämde mig för att jag ville köra så mycket grusväg som möjligt. Så då blev det lite terräng på det också. Sprang på geggiga skogsvägar i stora traktorspår nersjunkna i leran. Tungt åt benen, men lite utmaning måste man ju ta med. I början hade jag svårt att hitta flowet, men vid 1km så släppte det.

Men då jag hade så otroligt trötta vader, jösses så de inte ville jobba med mig idag. Smalbenen var likadana. Nästan sådär 5 före kramp hela tiden. Måste nog beställa tid till idrottsmassage igen tror jag, för såhär kan vi ju inte ha det!

På grund av benen tog jag vattenpaus hos morsan också. Måste få vila dem lite. Och nu tror jag faktiskt jag ska slänga upp vaderna på spikmattan en stund!

Trots lite sega ben är jag ändå otroligt nöjd över min runda! Så bra det gick!


Precis så är det! Fast idag hade jag känningar i båda knäna. Det värkte. Det är inte bra. Men jag misstänker att det är muskelfästena som krånglar, eftersom jag hade sån värk i smalbenen också. Ska be massören känna efter lite sen. För ja, värken i vader och smalbenen släppte, men då började det kännas ovanför och under knäna = där muskelfästena sitter. Har i övrigt också haft allmäna känningar i muskelfästet ovanför höger knä. Borde nog fixa det.



Det här var ju lite intressant. Har tydligen varit duktig denna vecka!

Sen säger jag också Adios Rio, Bienvenudo Mexico City!



Hit kom jag. Inte så långt alltså. Har med andra ord en bit kvar. Men den ska nog avverkas så småningom!


Kommentarer
Postat av: Carro

Härligt!! Bra jobbat! =)

2011-10-01 @ 07:48:19
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0