Going Bananas @ Nelly.com

Jag har gett mig in på att försöka hitta ett ekologiskt shampo, eller mera naturvänligt shampo som förhoppningsvis inte skulle ha sönder min hårbotten allt för mycket. Just nu är min hårbotten inte alls min vän. Den är torr och irriterad, och om jag i misstag skrapar så börjar den bränna - ni vet som då man varit i solen och verkligen bränt hårbotten. Men nu har jag ju inte varit så mycket ute i solen så att jag skulle kunnat bränna mig.

Så ja, nu är jag helt crazy på Nelly.coms hårvårdsavdelning. Hur ska jag kunna bestämma mig mellan följande?:

Seaweed Schampoo EUR 10,95, Faith In Nature - NELLY.COM
Den?


Colour & Shine Conditioner EUR 11,50, Mádara - NELLY.COM
Eller den? (det här var ju balsam flaskan, men förstås ska jag ha schampo också!)


Detox Shampoo EUR 13,50, Unique - NELLY.COM
Eller kanske Detox schampoo?
Gingko Biloba Schampoo EUR 10,95, Faith In Nature - NELLY.COM
Det här ska vara för tunt och ljust hår. Ljust hår har jag ju, men inte tunt. Så kanske den inte passar mig?

Shampoo Aloe & Soapwort EUR 13,50, Korres - NELLY.COM

Eller Aloe Vera schampoo? Den här tror jag var lugnande för hårbottnen, och det behöver jag sannerligen!

Shit så svårt det här var. Men åtminståne så ska jag ha Lee Staffords torrschampo, så nåt har jag ju på klart!




Okej, det blev första och sista.
För övrigt får Nelly.com stora + poäng för sin ekologiska hygien avdelning. Har ni kikat in på den? Där finns massor!




Funderar på att klicka hem flera och testa. Det skadar ju inte direkt, och så skulle man ju ha shampo för ett bra tag framöver också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0