LCHF ish- for real!

Den här veckan tänkte jag verkligen satsa på lite mera LCHF:ig mat. Ska skippa, pasta, potatis, bröd och definitivt sötsaker och se om det hjälper.

Kan ju säga att det sket sig direkt vid lunchen idag då skolan serverade korvsoppa. Jag äter ju inte korv, så då var det bara att se glad ut och äta potatis då. Men jag överlevde.

Nu ska jag dessutom göra det man absolut inte ska göra. Åka till butiken vrålhungrig. Men jag har inget annat val. + att jag ju faktiskt har en lista på det jag ska ha, så chansen att köpa nåt impulsivt finns inte riktigt. Nu ska här bunkras upp med grönsaker, frukt och annat gott!

Förresten tar jag gärna emot tips på vad ni brukar äta då ni äter LCHF. Obs att jag inte äter skinka, korv, avskyr majonnäs och är allmänt kinkig. Men som sagt, tips tar jag gärna emot - kan ju modfiera dem då :)

Kommentarer
Postat av: Carro

LCHF is the shiet! ;P hehe.

kommer inte på några tips just nu dock :S

kommer bara på tonfiskröra, blomkålsmos.. ägg, ägg, ägg, turkisk yoghurt, massa grädde, kött, haha. äh, bättre du går in på nån lchf blogg/receptsida o läser :P Jag brukar köra på något kött, köttfärssås eller så, som vanligt, fast tar bort pasta/ris/potatis och äter grönsaker till istället, oftast mycket broccoli.

2011-10-24 @ 20:54:54
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: AKA

Sorry jag är väldigt skeptiskt till LCHF och kör mer på balans mellan insättningar o uttag! Kombinerat med bra kolhydrater dvs frukt grönt grovt bröd o dyl samt bra proteinkällor som fisk kyckling ägg och godis på lördagar haha!

2011-10-26 @ 11:27:38
URL: http://akaontherun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0